Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Japonya Başbakanı Kishida ile görüştü. Japonya Büyükelçiliği’nden yapılan açılamada telefon görüşmesinin yaklaşık 15 dakika sürdüğü belirtildi.Görüşmede, Japonya Başbakanı Kishida’nın, başbakan olarak göreve başlaması vesilesiyle, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın iletmiş olduğu kutlama mesajına teşekkürlerini ilettiği belirtildi.
Açıklamada ayrıca “Stratejik ortak olan Japonya ve Türkiye arasındaki ilişkileri daha da geliştirmek için Cumhurbaşkanı Erdoğan ile işbirliğini sürdürme isteği ifade edilmiştir. Cumhurbaşkanı Erdoğan, iki ülke ilişkilerini derinleştirmek için Başbakan Kishida ile birlikte ekonomi, eğitim, afet önlemleri, enerji başta olmak üzere çeşitli alanlarda işbirliğini sürdürmeyi teyit etmiştir. Liderler, iki ülke ilişkileri dışında bölgesel hususlar hakkında da görüş alışverişinde bulunarak, bundan sonra da birlikte yakın işbirliğini sürdürme konusunda fikir birliğine varmıştır. Görüşme sırasında iki lider Kuzey Kore’deki durumlar hakkında görüş alışverişinde bulunmuş ve Başbakan Kishida, Kuzey Kore tarafından yapılan insan kaçırma sorunu konusunda anlayış ve işbirliği talep etmiştir” ifadelerine yer verildi.
1
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Japonya Büyükelçisi Takahiko Katsumata’yı kabul etti
442 kez okundu
2
Japonya ülkeye giriş kısıtlamalarını arttıracak
436 kez okundu
3
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Japonya Başbakanı Fumio ile görüştü
402 kez okundu
4
Ana Hatlarıyla Japonya’nın Kamu Diplomasisi
349 kez okundu
5
Sony, koronavirüsten etkilenen tıp, eğitim ve eğlence sektörlerine 100 milyon dolarlık fon ayıracak
321 kez okundu